Publicaties

  • De Facility Performance Monitor 2015 toont jaarlijkse stijging tevredenheid facilitaire services

    Facilitaire Performance 2015Medewerkers van kantoor-, zorg- en onderwijsorganisaties beoordelen facilitaire services met een 7,2 (ten opzichte van een 7,1 in 2014). Het eindoordeel van medewerkers neemt jaarlijks een fractie toe. De stijging is marginaal, maar past in het beeld van een jaarlijkse toename van de tevredenheid. In de Facility Performance Monitor van Hospitality Consultants is de tevredenheid […]

  • Partnership in perspectief

    Partnership in perspectiefPartnership wordt door opdrachtgevers in groeiende mate opgenomen als een van de ambities bij aanbestedingen. Er wordt gezocht naar nieuwe samenwerkingsvormen waarin een win-winsituatie behaald kan worden: meer kwaliteit, meer vertrouwen, scherpere tarieven, et cetera. En dat alles bij een goed verdienmodel voor de leverancier.

    11 oktober 2012
    Lees meer
  • De volgende stap in FM-professionalisering

    Een initiatief, dat – als het aan de geestelijk vaders ligt – moet leiden tot een sterke vereenvoudiging van het facilitaire demand- en regiemanagement. Dat is het doel van FM Configurator, een nieuwe softwareoplossing waarmee Hospitality Consultants dit voorjaar komt. Een van de bedenkers, ir. Bernard Drion, beantwoordt een aantal vragen.

    15 maart 2012
    Lees meer
  • Wint u de jackpot?

    Wint u de Jackpot?Hoe sterk is de relatie tussen servicelevel en klanttevredenheid? Uit recent onderzoek blijkt dat deze gering is, terwijl veelal het omgekeerde wordt verwacht. Tevens is opnieuw gebleken dat zachte factoren cruciaal zijn in de beleving van de klant, en de sleutel zijn tot het verhogen van klanttevredenheid. Tijd voor een speluitleg voor het winnen van de jackpot ‘klanttevredenheid’. Sigrid van der Pluijm, Maaike Wilmink en Jacqueline Bakker.

    10 oktober 2011
    Lees meer

"Dankzij de Facility Performance Monitor zijn we in staat om objectief de gecontracteerde prestaties van onze service leveranciers te monitoren".

Boudewijn Löwenthal | Equens

"Alleen goed en gestructureerd meten is weten!"

Jozien Franssen | Rabobank