Publicaties

Partnership in perspectief

Partnership wordt door opdrachtgevers in groeiende mate opgenomen als een van de ambities bij aanbestedingen. Er wordt gezocht naar nieuwe samenwerkingsvormen waarin een win-winsituatie behaald kan worden: meer kwaliteit, meer vertrouwen, scherpere tarieven, et cetera. En dat alles bij een goed verdienmodel voor de leverancier.

Partnership in perspectief

11 oktober 2012

Het label partnership wordt door steeds meer opdrachtgevers gebruikt bij aanbestedingen. Er wordt alleen geen eenduidige omschrijving en aanpak van partnership gehanteerd. Dit maakt partnership een onduidelijk en abstract begrip. Het groeiende gebruik van de term partnership en de onduidelijkheid over de betekenis ervan waren aanleiding voor een afstudeeronderzoek.
Centrale vragen daarin waren:

1. Vanuit welke behoefte ontstaat het invullen van een partnership?
2. Wat is een eenduidige definitie van partnership?
3. Wat houdt partnership in?

Het onderzoek richt zich op de opdrachtgever-opdrachtnemer-relatie binnen de soft services van FM. Hierbinnen is voornamelijk de opdrachtgeverkant belicht.

Download het volledige artikel.

"Dankzij de Facility Performance Monitor zijn we in staat om objectief de gecontracteerde prestaties van onze service leveranciers te monitoren".

Boudewijn Löwenthal | Equens

"Alleen goed en gestructureerd meten is weten!"

Jozien Franssen | Rabobank